Wydział Gospodarki Terenami

Dane teleadresowe

Wydział Gospodarki Terenami

Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 4, 96-200 Rawa Mazowiecka

Dane kontaktowe

Adres e-mail: wgt@rawamazowiecka.pl

Pracownicy Wydziału

  • pokój nr 20:
    •  Naczelnik Wydziału: Magdalena Bernacik
  • pokój nr 8 (tel. +48 46 814 40 80):
    •  Zastępca Naczelnika: Jacek Lisicki
    • Inspektor - Grażyna Cieryt
    • Inspektor - Monika Głębocka
  • pokój nr 19 (tel. +48 46 814 43 05):
    • Inspektor - Jolanta Wrońska
    • Podinspektor - Katarzyna Supeł
    • Podinspektor - Małgorzata Kraćkowska

Zakres działania Wydziału

Do podstawowego zakresu działania Wydziału Gospodarki Terenami należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw z zakresu zagospodarowania przestrzennego, w tym w szczególności: sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i jego zmian; sporządzanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta i jego zmian; wydawanie wypisów i wyrysów, zaświadczeń i informacji ze studium i planu miejscowego;
  2. realizacja zadań wynikających z ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej, w tym w szczególności: wektoryzacja dokumentów planistycznych; obsługa i bieżąca aktualizacja Systemu Informacji Przestrzennej;
  3. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami, w tym w szczególności: obrót nieruchomościami, podziały geodezyjne, najem, dzierżawa, trwały zarząd, użytkowanie wieczyste;
  4. prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczenia nieruchomości;
  5. prowadzenie regulacji stanu prawnego mienia komunalnego;
  6. prowadzenie ewidencji stanu mienia komunalnego w zakresie nieruchomości gruntowych;
  7. uzgadnianie lokalizacji przebiegu infrastruktury technicznej w nieruchomościach komunalnych niebędących drogami publicznymi;
  8. ustalanie nazewnictwa ulic i numeracji nieruchomości;
  9. prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
  10. prowadzenie postępowań w sprawie zmiany granic administracyjnych miasta;
  11. prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej w odniesieniu do realizowanych zadań wydziału;
  12. prowadzenie spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych;
  13. prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i łowiectwa;
  14. współdziałanie z instytucjami rolniczymi z terenu Miasta oraz organizacjami społeczno-zawodowymi rolników;
  15. współpraca z Biurtem Startegii i Przedsiębiorczości w realziacji zadania dotyczącego prowadzenia "Punktu Obsługi Inwestora", w szczególności poprzez poprzez przygotowanie i aktualizację oferty lokalizacyjnej terenów inwetyscyjnych z obszaru miasta Rawa Mazowiecka (strona internetowa, Generator Ofert Inwestycyjnych) oraz pozyskiwanie inwestorów, ich obsługa w toku procesu inwestycyjnego i w zakresie opieki proinwestycyjnej;
  16. aktualizowanie i monitorowanie gminnej ewidencji zabytków oraz programów opieki nad zabytkami;
  17. realizowanie zadań wynikających z przyjętych programów opieki nad zabytkami przy współpracy z wydziałami urzędu oraz innymi instytucjami;
  18. współpraca i współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków;
  19. prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów lub udzielaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru, znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków lub zlokalizowanym w strefie objętej ochroną konserwatorską.

Banery

Kalendarium

Banery