Podstrony strony Aktualności 2010-2014

Aktualności 2010-2014

Jestem z RAWY

Tak najczęściej przedstawiamy się nowym znajomym i mówimy o swoim mieście – po prostu Rawa. Nazwa prosta, łatwa do zapamiętania. Kojarzy się też jednoznacznie, bo miasto Rawa jest w Polsce tylko jedno.

W opracowanej niedawno Strategii Promocji Miasta Rawa Mazowiecka, eksperci z Eskadry MarketPlace zwrócili uwagę na rolę nazwy miasta, nazw ulic, nazw miejskich stref przemysłowych (czyli tzw. namingu) w codziennej komunikacji i skutecznej promocji atutów miasta.
Skrócona wersja nazwy naszego miasta, używana intuicyjnie przez rawian, doskonale zdaje egzamin w wielu codziennych sytuacjach. Krótka, prosta nazwa łatwo wpada w ucho, nawet cudzoziemcom. Rawa ma więc przewagę nad innymi miastami, o długich i bardziej złożonych nazwach. Krótką formą, a więc Rawą, będziemy posługiwać się konsekwentnie w działaniach i akcjach o charakterze promocyjnym, zachowując Rawę Mazowiecką we wszystkich dotychczasowych dokumentach urzędowych.

Wywołany temat namingu zachęca przy okazji do przyjrzenia się nazwom ulic, na których mieszkamy, nazwom firm, w których pracujemy lub których produkty kupujemy czy nazwom imprez, w których bierzemy udział. Czy są one adekwatne, łatwo wpadają w ucho, dobrze się kojarzą? W codziennym zabieganiu czasami zbyt mało uwagi przywiązujemy do nazw, które nas otaczają, nie zdajemy sobie sprawy z siły ich oddziaływania.
Prawdą jest, że nad nazwą marek pracują specjaliści, którzy umiejętnie łączą wiedzę lingwistyczną z wiedzą z zakresu marketingu, psychologii i wielu jeszcze dziedzin. Niemniej jednak warto też samemu pokusić się o zabawę słowem i sprawdzić jego moc oddziaływania choćby na rodzinie i znajomych. Taki eksperyment, przeprowadzony na własny użytek, pozwoli zrozumieć, ile waży słowo.

Praca nad Strategią Promocji Miasta pozwoliła zwrócić uwagę na siłę i znaczenie nazw, którymi się posługujemy i które czasami sami tworzymy.

Rawa czy Rawa Mazowiecka – rawianie sami codziennie dają odpowiedź:
w aspekcie promocyjnym, wyłącznie RAWA.

Więcej o głównych założeniach Strategii Promocji Miasta już wkrótce.

 

  • autor: WRGPiIE

Wstecz

Banery

Kalendarium

Banery