Aktualności 2019

„Czyste Powietrze” - teraz wniosek możesz złożyć w rawskim urzędzie

Mieszkańcy miasta będą mogli skorzystać z fachowej pomocy przy składaniu wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze. W związku z porozumieniem zawartym z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, począwszy od 18 listopada 2019 r. beneficjenci (osoby zainteresowane wymianą źródeł ciepła lub pracami termomodernizacyjnymi) będą mogli składać wnioski w Urzędzie Miasta Rawa Mazowiecka.

Dokumenty aplikacyjne będą przyjmowane w godzinach pracy urzędu, tj.

  • poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. 8.00-16.00
  • środa w godz. 8.00-17.00
  • piątek w godz. 8.00-15.00

w pokojach 9 i 21 Urzędu Miasta przy Pl. Piłsudskiego 4.

Oprócz wstępnej weryfikacji dokumentów, mieszkańcom zostanie udostępnione stanowisko komputerowe w pokoju nr 9, przy którym będzie można wypełnić i wydrukować wniosek. Pracownicy Biura ds. Rewitalizacji będą także pomagać w wypełnieniu wniosku.
Nie będzie też stanowiło problemu brak konta na portalu, przez który aplikuje się o środki. Do tego celu będzie służyło konto, obsługiwane przez pracowników biura. Natomiast, jeżeli mieszkańcy mają już zarejestrowane konto i wypełnili wniosek to powinni go okazać podczas wizyty w urzędzie (np. przesyłając wypełniony elektronicznie wniosek na swoją skrzynkę pocztową lub nagrywając go na nośniku elektronicznym).

Ważne! Pracownicy urzędu będą obsługiwali, zgodnie z zawartym porozumieniem, mieszkańców/właścicieli budynków jednorodzinnych, w tym budynków dwulokalowych, jeżeli  budynek, którego dotyczy inwestycja, usytuowany jest w granicach administracyjnych miasta Rawa Mazowiecka.

Celem sprawniejszej obsługi Państwa w urzędzie, prosimy dodatkowo o przygotowanie danych niezbędnych do prawidłowego wypełnienia wniosku, tj. w szczególności:

  1. planowanego terminu zakończenia zadania,
  2. podstawowych danych wnioskodawcy,
  3. numeru rachunku bankowego wnioskodawcy,
  4. informacji ogólnych o budynku, w tym obowiązkowo: numer księgi wieczystej, nr działki, powierzchnia całkowita budynku, nie użytkowa, powierzchnia, na której jest prowadzona działalność gospodarcza w budynku (jeżeli dotyczy), rok budowy budynku lub rok oddania budynku do użytkowania, źródło ciepła (obecne i przyszłe),
  5. danych dotyczących planowanej termomodernizacji (w tym powierzchnia strychu, dachu, ścian budynku ale bez powierzchni okien) – jeżeli będziemy wnioskować w tym zakresie,
  6. informacji o osobach tworzących gospodarstwo domowe - pesele wszystkich domowników oraz dochody poszczególnych członków rodziny (pomocnym mogą okazać się PITy za ubiegły rok podatkowy).

Jako załączniki do wniosku należy przedłożyć:

  • dokumenty potwierdzające osiągnięty dochód dla wszystkich osób tworzących gospodarstwo domowe np. kopie PITów, kopie dokumentów potwierdzających zasądzone alimenty, oryginały zaświadczeń z Urzędu Skarbowego o osiągniętych dochodach lub zaświadczenia z Urzędu Gminy o ilości hektarów przeliczeniowych gospodarstwa rolnego,
  • audyt energetyczny (jeżeli był sporządzony).

Serdecznie zapraszamy osoby zainteresowane do aplikowania o środki.

 

Wstecz

Banery

Kalendarium

Banery