Aktualności Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych 2021

Informacja ws. Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego

W związku z przygotowanymi przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej rozwiązaniami dotyczącymi pomocy rodzicom sprawującym opiekę nad dziećmi do lat 3 w formie Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego oraz dofinansowania obniżenia opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna informujemy, że rodzice ubiegający się o objęcie dziecka taką formą opieki są zobowiązani przedstawiać rozszerzone dane dzieci i rodziców, w formie oświadczenia. Rodzic jest zobowiązany przedstawić: imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL dziecka, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość. Dodatkową daną w stosunku do dotychczas podawanych jest numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, gdy nie nadano numeru PESEL. Ponadto rodzic jest zobowiązany przedstawić: imiona, nazwiska, daty urodzenia oraz numery PESEL rodziców, a w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL – numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość. Dotychczas daty urodzenia podawano, gdy nie nadano numeru PESEL. Dodatkową daną w stosunku do dotychczas podawanych jest także numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość, gdy nie nadano numeru PESEL. Rodzic jest zobowiązany do podania także adresu poczty elektronicznej i numeru telefonu rodziców (dotychczas ich podanie było fakultatywne).

Dane te są niezbędne do uzupełnienia przez podmiot prowadzący instytucję opieki informacji o dzieciach uczęszczających do żłobka, klubu dziecięcego lub znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna i ich rodzicach. Informacja będzie przekazywana do systemu Rejestr Żłobków. Dane są  niezbędne do przyznania przez ZUS dofinansowania. Zatem, podmioty prowadzące instytucje opieki powinny wymagać od rodziców ubiegających się o objęcie dziecka opieką w żłobku, klubie dziecięcym lub przez dziennego opiekuna podania pełnych, określonych ustawą danych.

Rodzice dzieci już objętych opieką w żłobku, klubie dziecięcym lub dziennego opiekuna są zobowiązani do przekazania podmiotowi prowadzącemu instytucję opieki następujących danych:

  • numer i seria dokumentu potwierdzającego tożsamość dziecka – w przypadku gdy dziecku nie nadano numeru PESEL;
  • daty urodzenia rodziców;
  • numery i serie dokumentów potwierdzających tożsamość rodziców – w przypadku gdy rodzicom nie nadano numeru PESEL;
  • adres poczty elektronicznej i numer telefonu rodziców – o ile dane te uległy zmianie albo nie zostały przekazane przez rodziców dzieci objętych opieką w żłobku, klubie dziecięcym lub objętych opieką dziennego opiekuna podmiotowi prowadzącemu instytucję.

W przypadku dzieci uczęszczających do Żłobka Miejskiego z Oddziałami Integracyjnymi „Tuptuś” w Rawie Mazowieckiej, lub którzy mają zamiar ubiegać się o przyjęcie do niego, oświadczenie zawierające powyższe dane te należy przekazać dyrektorowi żłobka do dnia 14 stycznia 2022 r.

Powyższy materiał przygotowano na podstawie informacji Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Szczegóły programu można śledzić na stronie Ministerstwa.

Prosimy również o zapoznanie się z informacjami, które będą pojawiały się na stronie Żłobka z Oddziałami Integracyjnymi „Tuptuś”.

  • autor: Arkadiusz Rataj, data: 2021-12-31

Wstecz

Banery

Kalendarium

Banery