Aktualności 2021

Ruszyła Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

Udostępniona platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji:

• nagłego zachorowania, podczas gdy lekarz rodzinny już nie pracuje, 
• gdy nagle pogorszy się stan zdrowia, nie ma jednak objawów sugerujących wystąpienie stanu bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły poprawy 
• gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

  • infografika TPK z numerem telefonu infolinii
  • infografika TPK z godzinami funkcjonowania
  • infografika TPK z opisami sytuacji, w których można skorzystać z platformy

Banery

Kalendarium

Banery