Przejdź do sekcji:
Zgłoszenie do ewidenicji niepublicznego przedszkola
Zgodnie z art. 168 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe osoby prawne i osoby fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek.
Zgłoszenie do ewidencji zawiera:
1) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) określenie odpowiednio typu lub rodzaju szkoły lub placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania,
3) wskazanie adresu siedziby szkoły lub placówki oraz innych lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, jeżeli ich utworzenie jest przewidywane, przy czym inne lokalizacje muszą znajdować się na terenie jednostki samorządu terytorialnego dokonującej wpisu do ewidencji,
4) statut szkoły lub placówki;
5) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce;
6) zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych odpowiednio w:
7) dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Termin załatwienia sprawy:
Sprawa jest rozpatrywana w terminie do 30 dni
Opłaty:
Brak opłat
Formy i miejsce składania dokumentów:
- listownie: Urząd Miasta Rawa Mazowiecka, Plac Marszałka Piłsudskiego 5, 96-200 Rawa Mazowiecka
- osobiście: Wydział Edukacji i Spraw Społecznych, pokój nr 5, Plac Marszałka Piłsudskiego 5, 96-200 Rawa Mazowiecka
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wpis do ewidencji niepublicznego przedszkola
- Statut szkoły.
- Wykaz pracowników pedagogicznych.
- Odpis z rejestru przedsiębiorców KRS/ CEIDG .
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np.: akt własności lokalu, umowa najmu, dzierżawy, użyczenia, itp.
- Opinia Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Rawie Mazowieckiej, ul. Przemysłowa 2a, dotycząca warunków ochrony przeciwpożarowej w pomieszczeniach dydaktycznych szkoły / placówki oświatowej lub uprawnionego rzeczoznawcy ds. zabezpieczeń przeciw pożarowych.
- Ocena sanitarna Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rawie Mazowieckiej, ul. Łowicka 15 dotycząca warunków lokalowych szkoły/placówki oświatowej pod względem bezpieczeństwa i higieny.
- Kopie dokumentów dot. kwalifikacji dyrektora przedszkola i pracowników pedagogicznych (dyplomy ukończenia studiów wyższych, przygotowanie pedagogiczne).
- Informacja osoby prowadzącej niepubliczne przedszkole o warunkach lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,
- realizację innych zadań statutowych,
- w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu / zajęć praktycznych,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami. - Formularz danych uzupełniających do rejestru szkół i placówek oświatowych (RSPO).
Informacje dodatkowe
- Organ wydaje decyzje o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli:
-zgłoszenie nie zawiera danych wymienionych w ust. 4 albo podane w nim dane są błędne i mimo wezwania nie zostało uzupełnione albo poprawione w wyznaczonym terminie;
- statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony. - Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić organowi, w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji.
Dotacja dla niepublicznych placówek wychowania przedszkolnego
- Zgodnie z uchwałą nr XXXIX/276/18 Rady Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych placówek wychowania przedszkolnego, działających na terenie Miasta Rawa Mazowiecka oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania w celu uzyskania prawa do dotacji organy prowadzące dotowane placówki wychowania przedszkolnego składają Burmistrzowi Miasta Rawa Mazowiecka nie później, niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, odrębne wnioski o udzielenie dotacji dla każdej prowadzonej przez siebie placówki wychowania przedszkolnego.
- Organ prowadzący dotowane placówki wychowania przedszkolnego (odrębnie dla każdej prowadzonej przez siebie placówki wychowania przedszkolnego) składa w terminie do 10. dnia każdego miesiąca Burmistrzowi Miasta Rawa Mazowiecka informację o faktycznej liczbie uczniów, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju oraz uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego, na których/które przysługuje dotacja udzielana w trybie ustawy o finansowaniu zadań oświatowych - według stanu na pierwszy dzień danego miesiąc.
- Organy prowadzące dotowane placówki wychowania przedszkolnego są obowiązane sporządzać i
przekazywać Burmistrzowi Miasta Rawa Mazowiecka pisemne rozliczenie przyznanej dotacji dla każdej pro-
wadzonej przez dany organ placówki wychowania przedszkolnego, w terminie do 20 stycznia następnego roku po roku udzielenia dotacji, za okres od 1 stycznia do 31 grudnia.