Zadania Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych (EIS):
Wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka:
(zarządzenie Burmistrza Miasta Rawa Mazowiecka z dnia 18 lutego 2019 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miasta Rawa Mazowiecka)
§ 17. 1. Do wspólnych zadań wydziałów i komórek równorzędnych należy:
1) należyte i terminowe załatwianie spraw urzędowych;
2) przygotowywanie projektów uchwał, umów oraz projektów innych przepisów gminnych;
3) przygotowywanie decyzji administracyjnych Burmistrza z zakresu administracji publicznej oraz wydawanie decyzji w ramach posiadanych upoważnień;
4) opracowywanie dla potrzeb Burmistrza okresowych ocen, informacji i sprawozdań;
5) terminowe rozpatrywanie interpelacji i zapytań radnych, a także wniosków, skarg i postulatów mieszkańców;
6) opracowywanie w części dotyczącej działania wydziału projektów założeń do projektów budżetów, projektów wieloletnich programów rozwoju oraz innych planów i programów;
7) współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć, stosownie do zakresu działania wydziału;
8) składanie na wezwanie sądów urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych;
9) udzielanie na wezwanie upoważnionych organów niezbędnych informacji;
10) udostępnianie obywatelom informacji dotyczących działania organów miasta, w zakresie wynikającym z ustaw;
11) merytoryczny nadzór nad aktualizacją strony internetowej urzędu oraz BIP w zakresie działania wydziału;
12) wykonywanie, według właściwości, zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
13) przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz
o ochronie danych osobowych, przepisów bhp i p.poż., a także wykazywanie należytej dbałości o mienie urzędu;
14) przygotowanie i przeprowadzenie konsultacji społecznych związanych z działalnością wydziału
15) nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych określonych stosownymi przepisami i terminowym przekazywaniem spraw do archiwum zakładowego;
16) terminowa realizacja obowiązku sprawozdawczego;
17) prowadzenie wykazu zamówień o wartości poniżej 30 000 euro;
18) przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie zamówień publicznych należących do kompetencji wydziału;
19) przygotowanie projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie zamówień publicznych należących do kompetencji wydziału, publikacja niezbędnych ogłoszeń dotyczących zamówień publicznych;
20) prowadzenie dokumentacji dotyczącej zamówienia publicznego.
2. Nad realizacją zadań bezpośredni nadzór sprawują naczelnicy wydziałów.
§ 22. Do zakresu działania Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych należy:
1) nadzór nad działalnością Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, żłobka, przedszkoli, szkół podstawowych, instytucji kultury i sportu dla których organem prowadzącym jest Miasto Rawa Mazowiecka;
2) opiniowanie arkuszy projektów organizacyjnych przedszkoli i szkół podstawowych oraz przedkładanie ich Burmistrzowi do zatwierdzenia;
3) prowadzenie spraw dotyczących zakładania, likwidacji i przekształcania szkół podstawowych, przedszkoli i żłobka;
4) realizacja zadań wynikających z Systemu Informacji Oświatowej w zakresie działania wydziału;
5) prowadzenie spraw związanych z:
a) powierzaniem stanowisk dyrektorów przedszkoli, szkół i żłobka oraz jednostek kultury i sportu,
b) dokonywaniem oceny dyrektorów,
c) rozwojem i awansem zawodowym nauczycieli,
d) ustalanie sieci szkół publicznych oraz granic ich obwodów,
e) realizacją obowiązku nauki oraz rekrutacją do szkół;
6) prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli, szkół i instytucji opieki nad dziećmi do lat 3;
7) prowadzenie spraw związanych z określaniem zasad udzielania dotacji niepublicznym szkołom, przedszkolom i instytucjom opieki nad dziećmi do lat 3;
8) prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi, resortowymi oraz nagrodami Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji Narodowej, a także nagrodami Burmistrza Miasta;
9) współudział w planowaniu wydatków budżetowych przeznaczonych na działalność oświatową;
10) pomoc materialna dla uczniów;
11) dowóz uczniów do szkół;
12) realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia;
13) prowadzenie ewidencji placówek upowszechniania kultury;
14) nadzór nad działalnością instytucji upowszechniania kultury;
15) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
16) prowadzenie ewidencji dóbr kultury nie będących zabytkami;
17) nadzór nad działalnością jednostek kultury fizycznej, turystyki i wypoczynku.
18) podejmowanie działań promujących sport, współudział w organizowaniu imprez sportowo-rekreacyjnych;
19) opieka nad sportowcami oraz działalnością sportową, w tym stypendia;
20) koordynacja rozwoju bazy obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych i turystycznych;
21) współdziałanie z placówkami i organizacjami w zakresie przeciwdziałania patologiom społecznym;
22) współdziałanie ze związkami i stowarzyszeniami działającymi na terenie Rawy Mazowieckiej;
23) udzielanie dotacji dla organizacji pozarządowych;
24) prowadzenie spraw zmierzających do polepszenia warunków życiowych wielodzietnych rodzin zamieszkałych na terenie Miasta Rawa Mazowiecka - wydawanie Karty Dużej Rodziny;
25) dofinansowanie kosztów kształcenia pracowników młodocianych;
26) współudział w organizacji uroczystości, imprez okolicznościowych dla mieszkańców miasta;
27) prowadzenie spraw związanych z działalnością Rawskiego Centrum Organizacji Pozarządowych;
28) prowadzenie spraw z zakresu rozwiązywania problemów alkoholowych i profilaktyki uzależnień - zadania Pełnomocnika ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:
a) opracowywanie i realizacja miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii;
b) opracowywanie i realizacja zadań zleconych przez Pełnomocnika Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Pełnomocnika Wojewody Łódzkiego;
c) kierowanie i prowadzenie miejskiego punktu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii poprzez organizowanie fachowego doradztwa i banku informacji dla instytucji i dla osób rodzin, zakładów pracy zainteresowanych podjęciem leczenia przez uzależnionych;
d) przygotowywanie okresowych sprawozdań w zakresie miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii;
e) współdziałanie i koordynacja działalności organów samorządowych, instytucji i stowarzyszeń, związków zawodowych oraz innych podmiotów realizujących zadania w tym zakresie;
f) opiniowanie projektów rozstrzygnięć dotyczących problematyki alkoholowej, narkomanii i uzależnień (np. dopalacze) na terenie miasta Rawa Mazowiecka;
g) animowanie oraz kontrolowanie realizacji zadań związanych z profilaktyką antyalkoholową i przeciwdziałaniom narkomanii w świetlicach środowiskowych na terenie miasta.
drukuj ()