Licencje TAXI

Udzielanie licencji TAXI

Ogólne informacje

Licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką udziela się na okres od 2 do 50 lat. Licencja udzielana jest na określony obszar obejmujący:

  • gminę;
  • gminy sąsiadujące – po uprzednim zawarciu przez nie porozumienia;
  • miasto stołeczne Warszawa.

Aby wnioskować o wydanie licencji TAXI, osoba fizyczna musi prowadzić działalność gospodarczą, figurować w ewidencji CEIDG. Zasady odpłatności za udzielenie licencji oraz wydanie wypisu z niej określa Rozporządzenie Ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie licencji TAXI obejmującej obszar Miasta Rawa Mazowiecka jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka w zakładce Wykaz spraw - druki do pobrania

Do wniosku należy dołączyć następujące załączniki:

  • Oświadczenie przedsiębiorcy o spełnianiu wymogu dobrej reputacji (wzór dostępny w BIP) – w przypadku dużej firmy oświadczenie wszystkich członków zarządu;
  • Zaświadczenie o niekaralności, nie starsze niż 30 dni
  • Zaświadczenie lekarskie
  • Orzeczenie psychologiczne
  • Prawo jazdy
  • Wykaz pojazdów (wzór dostępny w BIP)
  • Wykaz kierowców (wzór dostępny w BIP) – jeżeli dotyczy
  • Dowód rejestracyjny z adnotacją TAXI (lub zaświadczenie o badaniu technicznym pojazdu)
  • Dowód opłaty za licencję

 

Banery

Kalendarium

Banery