CEIDG

e-Doręczenia dla przedsiębiorców

e-Doręczenia to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie, ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. W 2025 roku zmieniają się przepisy dotyczące stosowania systemu doręczeń elektronicznych przez przedsiębiorców.

Od 1 stycznia 2025 r.  osoby składające wniosek o rejestrację firmy w systemie CEIDG mają obowiązek wnioskować o utworzenie adresu do e-doręczeń na formularzu o rejestrację działalności w CEIDG. W związku z tym powinny już posiadać adres poczty elektronicznej. Na podany adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie utworzenia adresu do doręczeń elektronicznych, następnie przedsiębiorca będzie musiał aktywować ten adres.

Od 1 lipca przedsiębiorcy, którzy zarejestrowali się w systemie CEIDG do końca 2024 roku, będą zobowiązani do podania adresu do e-doręczeń w razie dokonywania zmian w CEIDG. Jeżeli nie utworzyli go wcześniej, to podczas dokonywania zmian w CEIDG będą musieli wnioskować o utworzenie takiego adresu. Od 1 października 2026 r. obowiązek posiadania skrzynki do e-doręczeń obejmie wszystkich przedsiębiorców.  

Banery

Kalendarium

Banery