2022

Dodatek dla podmiotów wrażliwych

W dniu 20.09.2022 r. weszła w życie ustawa z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw. Możliwością ubiegania się o dodatek objęte zostały również podmioty niebędące gospodarstwami domowymi, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy (podmioty wrażliwe) w tym szpitale, szkoły i przedszkola, ośrodki pomocy społecznej, ośrodki kultury, palcówki opiekuńcze, itp.

Podmioty te mogą ubiegać się o dodatek na zakup opału, w tym: węgla, brykietu i peletu węglowego oraz peletu drzewnego i innych rodzajów biomasy, gazu skroplonego LPG lub oleju opałowego, jeżeli wykorzystywany jest on na cele ogrzewania, w związku z wykonywaniem ich podstawowej działalności. Wyłączone są te podmioty, które są ogrzewane ciepłem systemowym, jak również podmioty ogrzewane paliwem gazowym objęte, ochroną taryfową na zasadach wskazanych w przepisach odrębnych.

Podmiot wrażliwy składa wniosek o dodatek w gminie właściwej ze względu na swoją siedzibę, bez względu na to czy prowadzi swoją działalność również w placówkach znajdujących się w różnych miejscowościach, powiatach czy też województwach. W takiej sytuacji składa wniosek na każdą z placówek.

W celu ubiegania się o dodatek podmiot wrażliwy powinien podjąć następujące kroki:

Mieć zgłoszone lub wpisane główne źródło ciepła do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

W terminie do 30 listopada 2022 r. złożyć wniosek wraz z wymaganymi załącznikami
do Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka, jeżeli jego siedziba znajduje się na terenie miasta.

Dołączyć oryginały lub kopie poświadczone urzędowo, lub  notarialnie za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentowania wnioskującego podmiotu.

Dołączyć dokumenty sprzedaży wystawione na rzecz podmiotu wrażliwego lub których podmiot wrażliwy jest odbiorcą, będące podstawą do wykonania obliczeń wnioskowanej kwoty dodatku, tj.:

w celu wyliczenia średniego rocznego kosztu zakupu paliwa wykorzystywanego
na potrzeby ogrzewania z 2 wybranych lat z okresu 3 lat poprzedzających złożenie wniosku (lata 2019-2021) - prawidłowość wyliczenia potwierdzą załączone dokumenty sprzedażowe,

w celu wyliczenia średniego rocznego kosztu zakupu paliwa w roku 2022 posiadać dokumenty sprzedażowe, obejmujące koszty zakupu co najmniej 50% średniej rocznej ilości paliwa przyjętej do obliczenia średniego rocznego kosztu zakupu paliwa
z wybranych 2 lat (załączone dokumenty sprzedażowe będą potwierdzać prawidłowość wyliczenia).

Wnioski złożone po 30 listopada 2022 r. pozostaną bez rozpoznania.

Wnioski składamy na piśmie w biurze podawczym Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka, Pl. Piłsudskiego 5 w godzinach urzędowania lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 46 814 23 39 lub osobisty – pokój nr 9 Urzędu Miasta Rawa Mazowiecka, Plac Piłsudskiego 4.

Banery

Kalendarium

Banery