Podstrony strony Rejestr działalności regulowanej

Rejestr działalności regulowanej

Dokonanie wpisu do rejestru

Podstawowe informacje

  1. Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2021 r. poz. 888 ze zm.) oraz ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U z 2021 r. poz. 162 ze zm.) i wymaga wpisu do rejestru.
  2. Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy jest zobowiązany do złożenia wniosku o wpis do rejestru.
  3. W efekcie załatwienia sprawy nadany zostanie numer rejestrowy i wydane zostanie zaświadczenie o dokonaniu wpisu lub zmiany we wpisie w rejestrze.
  4. W przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru, przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o zmianę wpisu w rejestrze w terminie 14 dni od dnia, w którym nastąpiła ta zmiana.

Informacje dodatkowe

Informacja o wykreśleniu jest traktowana jako czynność materialno-techniczna. Zaświadczenie potwierdzające wykonanie czynności urzędowej wydaje się na żądanie i po wniesieniu opłaty skarbowej. Potwierdzenie wykonania żądanej czynności może przybrać również inną formę pisemną, zwykłego pisma.

Ustawodawca wskazał, w art. 9j ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, decyzję administracyjną jako formę, w której należy dokonać wykreślenia przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej, w następujących przypadkach:

  • wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
  • gdy stwierdzono trwałe zaprzestanie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej na terenie gminy objętej wpisem;
  • gdy stwierdzono, że przedsiębiorca po raz drugi przekazuje niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne do instalacji innych niż instalacje komunalne, z zastrzeżeniem art. 9e ust. 1c i 1d;
  • przedsiębiorca nie złożył sprawozdania, o którym mowa w art. 9n, w terminie 365 dni od terminu wskazanego w art. 9n ust. 2
    W pozostałych sytuacjach skutkujących wykreśleniem podmiotu z rejestru działalności regulowanej ustawodawca nie określił jego formy.

Kogo dotyczy?

Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych.
Wymagane dokumenty

Wniosek powinien zawierać:

  • firmę, oznaczenie siedziby i adres lub imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
  • numer identyfikacji podatkowej (NIP), REGON,
  • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych

Do wniosku dołącza się:

  • oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Wniosek wraz z dokumentami można złożyć:

  • osobiście;
  • listownie;
  • drogą elektroniczną poprzez stronę ePUAP

OPŁATY 

  1. Za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej – kwota 50,00 zł
    Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek urzędu, numer 24 9291 0001 0054 2395 2000 0010
  2. Za dokonanie zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej – kwota 25,00 zł
    Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek urzędu, numer 24 9291 0001 0054 2395 2000 0010

Wstecz

Banery

Kalendarium

Banery